Et tillidsfuldt samarbejde
Om projektet
Sylvester & co ønskede at fusionere Pointshare og Sylvester & co, så der blev skabt én fælles identitet, som en HR Management konsulentforretning.
Formålet var derfor at få sammensat et skarpt, enkelt og fælles budskab for begge virksomheder – og få udviklet et moderne look for brandet; Sylvester & co. Efter en workshop og dialog om USP’er, ydelser og ambitioner, startede vi en design-proces og en storytelling, der skulle definere det visuelle look og deres fremtidige tone of voice.
Efter godkendelse af design og kommunikationen, gik implementeringen i gang. Undervejs blev Sylvester & co. involveret, så vi sikrede, at de selv var med i processen.
På kun få uger, skabte vi deres nye brand identitet, fik skrevet tekster til websitets sider og undersider – og vi fik implementeret det nye website for Sylvester & co.
Hvad indebar projektet?
Vi har haft +50 projekter, der ligner dette projekt, men alle projekter er dog stadig forskellige, da alle virksomheder også er forskellige.
For os er det altid vigtigt at forstå virksomhedens DNA, kultur og værdier, og vi brænder for at ramme så præcist som muligt. Gennem vores egen DNA og kompetencer, udfordrer vi altid de kunder, vi har – og udforsker nye måder at vise og fortælle om virksomheden på.
Når vi sætter et projekt i gang som dette, inddrager vi altid de forskellige kompetencer fra teamet, som skal drive og være en del af projektet.
Vi havde en projektleder, der drev projektet og sikrede overblikket, en tekniker der stod for at vi kunne hoste websitet på et midlertidig domæne i opsætningsfasen, en Art Director som skabte den visuelle identitet og en tekstforfatter, der skrev tekster rettet mod Sylvester & co’s målgruppe.
Projektet har bl.a. omhandlet:
- Visuel identitet; grafisk udtryk og nyt logo
- Tekstforfatning på alle sider
- En kommerciel struktur og opbygning af websitet
- Design af websitet – også i et responsivt design
- Opsætning af plug-ins og basis opsætning af SEO
- Udarbejdelse af brand guidelines/manual
- Sparring på nye pakkeløsninger