Eksekvering af 360° rebranding; Wooden Spoon
Om Wooden Spoon
Wooden Spoon ønsker at gøre hjemmelavet og kvalitetsbevidst mad tilgængelig for alle, der har travlt – således, at vi kan bruge mere kvalitetstid med familien.
Wooden Spoon savnede gode og sunde alternativer til fastfood. Derfor opstod idéen, og i dag tilbyder de økologiske og kvalitetsbevidste middagsretter og supper, tilberedt på gode råvarer.
Wooden Spoon blev etableret i 2014 og holder i dag til i Glostrup med Rasmus og Morten i spidsen. De er begge udlærte kokke, selvlærte iværksættere – og samtidig familiefædre, der selv har oplevet den travle hverdag i en børnefamilie. De kender derfor også alt til ønsket om velsmagende, nærende og børnevenlig aftensmad, men som kan være svært at realisere.
Planlægning og eksekvering
Vi blev kontaktet af Wooden Spoon, som ønskede en 360° rebranding; fra nyt website, nye labels, brochurer mm. – til en kontinuerlig synlighed på deres sociale medie kanaler.
Vi startede med et inspirationsmøde, som førte til en workshop med fokus på fortælling, identitet og planlægning. Herefter påbegyndte vi de enkelte dele af rebrandingen.
Vi er stolte af, at vi fik til opgave at:
rådgive ift. strategi og identitet
skabe en ny identitet, både tekst og visuelt
udarbejde nyt website
designe nye labels til produkter
lave photo shoot
skabe kontinuerlig synlighed via de sociale medier
Vi startede med at afholde et introduktionsmøde og en workshop med Wooden Spoon, hvorefter vi fik skabt en ny visuel identitet samt tone of voice. Herefter gik vi i gang med eksekveringen.
Fire specialister fra teamet i JM Advisory (Art Director, fotograf, Content Creator og projektleder) deltog i projektet, så de rigtige kompetencer kom i spil – og således at Wooden Spoon fik det bedste resultat.
Photo shoot
Nye labels
Udtalelse fra Wooden Spoon
”Vi havde et ønske om at få en ny moderne identitet, som skulle omfavne en ny hjemmeside, nye produktlabels – og vores online synlighed. JM Advisory har været en rigtig god sparringspartner gennem hele forløbet og har eksekveret det hele. Bl.a. også på vores sociale medier, har JM Advisory hjulpet os med at skabe et flot, konsistent udtryk og aktivitet. Derved kan vi koncentrere os om at tilbyde økologisk slowfood som et alternativ til fastfood i en travl hverdag. Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet.”
Rasmus Kampmann, Ejer, Wooden Spoon